La Connexió AIHUB del CSIC i EduCaixa, el programa educatiu de la Fundació “la Caixa”, han inaugurat hui la 3a edició de l’Escola d’Estiu AIHUB, que tindrà lloc entre fins al divendres en Caixaforum València i l’Institut de Física Corpuscular (IFIC). L’esdeveniment reuneix un centenar d’experts, docents i investigadors especialitzats en la matèria.

El programa està dividit en dos itineraris de debats, ponències i tallers amb experts: Educando en IA, per a docents que desitgen aprendre com incorporar les metodologies i eines d’intel·ligència artificial més actuals en la seua pràctica pedagògica des d’una perspectiva crítica i responsable; i Retos de la IA, per a investigadors que aprofundiran en les tècniques més avançades d’IA i aquells que busquen l’aplicació d’aquesta en els seus camps d’investigació.

La trobada ha arrancat aquest dilluns a l’auditori de Caixaforum València amb un acte de benvinguda i presentació a càrrec del director del centre, Álvaro Borras; el director general de Ciència i Investigació de la Generalitat Valenciana, Rafael Sebastián; el subdirector de l’IFIC-CSICUV José Enrique García; i el director de l’IIIA-CSIC i coordinador de l’AIHUB, Carles Sierra.

La primera de les sessions ha consistit en un debat sobre polítiques educatives per a l’ensenyament de la intel·ligència artificial, en el qual ademés de Carles Sierra i Rafael Sebastián, han participat la vicepresidenta d’Investigació de la Societat Catalana de Pedagogia, Neus Lorenzo; i la responsable de la línia de matemàtiques i computació en EduCaixa, Marta García Matos.

Després del debat, el professor d’investigació del CSIC Ramón López de Mántaras ha oferit una ponència titulada Es realmente inteligente la inteligencia artificial? López de Mántaras ha participat també en la sessió de la vesprada, una conferència centrada en les noves tendències de la intel·ligència artificial, al costat de la professora de l’IFIC Arantza Oyanguren i la professora de la Université Côte d’Atzur Margarida Romero.

«Les intel·ligències artificials no comprenen res del que els diem ni res del que generen, perquè no comprenen com funciona el món al seu voltant. Per a entendre-ho, els faltaria posseir coneixements de sentit comú, que ara com ara tenim exclusivament els humans», ha explicat Ramón López de Mántaras en la seua ponència.

Les jornades del dimarts, dimecres i dijous tindran lloc a l’IFIC i hi haurà conferències i tallers centrats en robòtica, machine learning, intel·ligència artificial generativa, aprenentatge col·laboratiu i intel·ligència artificial aplicada a les ciències, entre altres.

L’Escola d’Estiu AIHUB acabarà el divendres en Caixaforum València amb una jornada dedicada a l’ètica, la sostenibilitat i les lleis relacionades amb la intel·ligència artificial.

Durant els cinc dies d’activitat, el centenar d’experts, docents i investigadors que es participen en la trobada intercanviaran idees, experiències i punts de vista sobre l’impacte de la intel·ligència artificial en l’educació.

Hipoxia doradas adaptación ejercicio IATS

Inauguració de la 3a edició de l’Escola d’Estiu AIHUB en Caixaforum València. Crèdit: Vicente A. Jiménez / FLC.

Share This
Ministerio de Ciencia y Tecnología CSIC Delegación C.Val. Casa de la Ciència Presidencia Europea